Przewodnik po programie partnerskim - FAQ

  1. Znacie sposób na sukces? Jak skutecznie prezentować i sprzedawać książki w Internecie?
  2. Czy zostanę powiadomiony o zakupach dokonanych przez inne osoby z mojej strony?
  3. Kiedy zakupy zostaną naliczona na moje konto?
  4. W jakim terminie naliczone zakupy zostaną zapłacone?
  5. Chciałbym otrzymać wynagrodzenie z prowizji, jak mam to zrobić?
  6. Jak długo będę musiał czekać na wypłatę wynagrodzenia?
  7. Wysłałem zgłoszenia ale chcę zrezygnować z wypłaty wynagrodzenia. Gdzie mam to zgłosić?
  8. Otrzymałem wynagrodzenie, ale kwota jest mniejsza niż w zgłoszeniu. Dlaczego?
  9. Czy uzbieraną kwotę wynagrodzenia mogę wymienić na książki?
  10. Chciałbym zmienić dane, adres serwisu czy e-mail. Jak mam to zrobić?
  11. Zmieniłem adres WWW mojego serwisu. Czy muszę Was o tym informować?
  12. Mam kilka domen. Czy muszę zgłosić każdą z nich?
  13. Chciałbym uczestniczyć w programie partnerskim onepress.pl/sensus.pl/editio.pl. Co muszę zrobić?
  14. Jak mogę zmienić hasło do panelu administracyjnego?
  15. Zapomniałem loginu i hasła. Nie mogę się zalogować.
  16. Czytałem, że prowizja naliczana jest w oparciu o cookie. Jak to działa?
  17. Czy system PP Grupy Helion zlicza wejścia na linki partnerskie z wyszukiwarek?
  18. Czy jest dostępny ranking partnerów?
  19. Jak mogę sprawdzić, z której dokładnie strony mojego serwisu nastąpiło odwołanie do helion.pl?
  20. Referencje nie działają. Dlaczego?
  21. Czy mogę bez łamania prawa prezentować fragmenty książek on-line?
  22. Chciałbym udostępniać na mojej stronie recenzje i opinie czytelników (nie ocenę). Jak mam to zrobić?
  23. Czy linki partnerskie działają w połączeniu z WAP?
  24. Jeśli mam pomysły, propozycje czy problemy to do kogo mogę się zwrócić?
 

Znacie sposób na sukces? Jak skutecznie prezentować i sprzedawać książki w Internecie?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, ale spróbujemy pomóc...

Jedną z pierwszych kwestii jest sprawa sposobu prezentacji książek. Z naszych doświadczeń wynika, że prezentacja książek jedynie w postaci obszernej listy jest raczej mało skuteczna. Dużo lepsze wyniki zapewnia prezentacja bądź nowości, bądź "Promocji dnia" na głównej stronie strony WWW -- nawet jeśli są to podstawowe informacje. Moduł promocyjny przekierowuje do działu książki, w którym wszystkie tytuły są skatalogowane.

Kolejnym skutecznym sposobem jest prezentacja fragmentów książek. Są to obszerne opracowania, dzięki którym Czytelnik może zdobyć konkretne umiejętności. Fragmenty można z powiedzeniem traktować jako gotowe artykuły o technologiach informatycznych.

Nie mniej ważna jest znajomość grupy osób odwiedzających Twoją stronę, to ona przecież podejmie ewentualną decyzje o zakupie. Na helion.pl stale dostępna jest lista bestsellerów. Poza tym, w dziale "na skróty", w każdej kategorii tematycznej znajdziesz listę najczęściej kupowanych tytułów. W ten sposób możesz przygotować atrakcyjną ofertę, złożoną z książek tematycznie związanych ze stroną, a jednocześnie często kupowanych. Pamiętaj również o tym, że w informatyce ważne są nowości (to one generują największy obrót).

Warto również podejrzeć jak to robią inni. Zerknij na ranking partnerów, pooglądaj ich strony i sposób w jaki prezentują książki. Może coś Cię zainspiruje.
 

Czy zostanę powiadomiony o zakupach dokonanych przez inne osoby z mojej strony?

O każdym zakupie dokonany na Twojej stronie i potencjalnej prowizji będziesz informowany mailem. W panelu administracyjnym masz możliwość wyłączenia opcji powiadamiania o zakupach.
 

Kiedy zakupy zostaną naliczone na moje konto?

Zakupy zostają zaliczone na konto partnera jako zakupy dokonane w momencie wysłania zamówienia z helion.pl. Wówczas w statystykach panelu administracyjnego w kolumnie [zakupy] pojawi się kwota, na jaką zostało złożone zamówienie.

Wyjątkiem jest sytuacja, gdy jako formę płatności wybrano "przedpłata przelew" -- wówczas naliczenie nastąpi w momencie "aktywowania" zamówienia, czyli wpływu środków na nasze konto. Nieopłaconych proform tak naprawdę nie traktujemy jeszcze jako zamówienia, tylko "potencjalne zamówienia".
 

W jakim terminie naliczone zakupy zostaną zapłacone?

Naliczone zakupy zostaną zapłacone w momencie zaksięgowania należności za zrealizowane i wysłane zamówienie, czyli w momencie wpłynięcia środków na konto HELION S.A. Termin ściśle zależy od sposobu płatności:

W przypadku płatności "za pobraniem" zaksięgowanie środków trwa średnio 2-3 tygodnie. Tyle bowiem trwa przesłanie pieniążków przez pocztę (należy też doliczyć czas, w jakim przesyłka dociera do klienta).

W przypadku Inteligo rozliczenia dokonywane są na bieżąco -- codziennie dostajemy informacje o dokonanych płatnościach. mBank i MultiBank swój biling przysyłają raz w miesiącu. Tutaj okres rozliczenia niestety się wydłuża. Podobnie w przypadku płatności kartą kredytowa.

Jeśli zamówienie zostało opłacone jako "przedpłata przelew" wówczas zamówienie zapłacone zostanie w momencie naliczenia zamówienia, czyli wpływu środków na nasze konto.
 

Chciałbym otrzymać wynagrodzenie z prowizji, jak mam to zrobić?

Jeśli Twoje wynagrodzenie przekroczyło kwotę 50zł wejdź do panelu administracyjnego programu partnerskiego i korzystając z odpowiedniego przycisku zgłoś nam prośbę o wypłatę wynagrodzenia. W ciągu najpóźniej 48 godzin poinformujemy Cię o przyjęciu zgłoszenia, stosowne informacje pojawią się również w panelu administracyjnym.
 

Jak długo będę musiał czekać na wypłatę wynagrodzenia?

Wypłaty wynagrodzenia dokonywane są w formie przelewu lub przekazem pocztowym na adres lub konto bankowe wskazane przez Ciebie podczas rejestracji, w terminie 10 dni od daty zgłoszenia.
 

Wysłałem zgłoszenia ale chcę zrezygnować z wypłaty wynagrodzenia. Gdzie mam to zgłosić?

Jeśli z jakiś przyczyn nie chcesz jeszcze otrzymać wynagrodzenia a wysłałeś już zgłoszenie, napisz maila na adres . Płatność zostanie wstrzymana.
 

Otrzymałem wynagrodzenie, ale kwota jest mniejsza niż w zgłoszeniu. Dlaczego?

Jeśli zarejestrowałeś się w programie partnerskim jako osoba fizyczna nie prowadząca działalności gospodarczej, wynagrodzenie które otrzymasz pomniejszane będzie o kwotę zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych. Na naszych barkach spoczywa odprowadzanie podatku do Urzędu Skarbowego; z początkiem roku otrzymasz rozliczenie PIT-11 i będziesz mógł się bezpiecznie rozliczyć.
 

Czy uzbieraną kwotę wynagrodzenia mogę wymienić na książki?

Niestety na dzień dzisiejszy ze względów formalno-prawnych nie można wymieniać wynagrodzenia na książki -- musi dojść do wypłaty i musimy odprowadzić podatek od prowizji w programie partnerskim.

Chciałbym zmienić dane, adres serwisu czy e-mail. Jak mam to zrobić?

Wszystkie informacje dotyczące zmian danych, zmian adresu WWW serwisu partnerskiego, itp. zgłoś mailem na adres . Dokonamy stosownych zmian.
 

Zmieniłem adres WWW mojego serwisu. Czy muszę Was o tym informować?

Jeśli zmienił się adres WWW serwisu albo prezentujesz ofertę na kolejnych witrynach poinformuj nas o tym, wprowadzimy stosowne zmiany.
 

Mam kilka domen. Czy muszę zgłosić każdą z nich?

Regulamin programu partnerskiego określa sposób zamieszczenia dzieła w serwisie internetowy Partnera. Pomimo zastosowania liczby pojedynczej zgadzamy się na wykorzystanie kilku domen do przekierowania. Oczywiście żadna z nich nie może naruszać regulaminu.

Partner może zamieszczać linki w rożnych serwisach, nie sprawdzamy skąd przychodzą odwołania. Pamiętaj tylko aby stosować te same linki z ID_partner, tak aby prowizja była skutecznie naliczana.
 

Chciałbym uczestniczyć w programie partnerskim onepress.pl/sensus.pl/editio.pl. Co muszę zrobić?

Program Partnerski Grupy Helion obejmuje siedem księgarni internetowych, tj: helion.pl, onepress.pl, sensus.pl, bezdroza.pl, ebookpoint.pl, videopoint.pl, editio.pl. Po rejestracji w programie możesz więc zamieścić w serwisie wybraną ofertę Grupy Helion, posługując się jednym loginem, hasłem i ID partnera. W panelu partnera jest podział statystyk na księgarnie, możesz więc na bieżąco sprawdzać wyniki poszczególnych marek. Prowizja naliczana jest wspólnie, a wynagrodzenie wypłacane już od 50zł.
 

Jak mogę zmienić hasło do panelu administracyjnego?

Zaloguj się w panelu administracyjnym programu partnerskiego, znajdziesz tam pole, które umożliwi Ci zmianę hasła dostępowego do systemu.
 

Zapomniałem loginu i hasła. Nie mogę się zalogować.

Jeśli zapomniałeś loginu lub hasła i nie możesz się zalogować do panelu administracyjnego, prześlij prośbę o udostępnienie wybierając link Zapomniałem hasła. Otrzymasz automatyczną odpowiedź z nowo wygenerowanym hasłem z adresu . Hasło to możesz zmienić korzystając z opcji Zmień hasło, po zalogowaniu do panelu partnera.
 

Czytałem, że prowizja naliczana jest w oparciu o cookie. Jak to działa?

Cookie (ciasteczko) to niewielka informacja zapisywana przez serwer na komputerze użytkownika w pliku cookie.txt, którą serwer może odczytać przy ponownym połączeniu się z tego komputera. Każde przejście ze strony partnera jest zapisywane w takim pliku, z uwzględnieniem oczywiście Twojego ID_partner. Ciasteczka przechowujące informację o partnerze w ciągu 30 dni, jeśli w tym czasie dokonany zostanie zakup na stronach księgarni, naliczona zostanie prowizja. Jeżeli w tym czasie nastąpią odwołania od kilku partnerów, dokonany zakup zostanie przypisany ostatniemu partnerowi, od którego nastąpiło odwołanie przed tym zakupem.
 

Czy system PP Grupy Helion zlicza wejścia na linki partnerskie z wyszukiwarek?

Nie, system nie zlicza wejść na linki partnerskie z wyszukiwarek.
 

Czy jest dostępny ranking partnerów?

Przygotowaliśmy moduł "ranking partnerów", czyli ranking serwisów, które sprzedają najwięcej książek. Każdy z Was ma do niego dostęp z panelu administracyjnego -- przycisk Ranking. Zestawienie obejmuje wyniki z ostatnio roku i ostatnich 30 dni.

Ranking jest generowany na podstawie złożonych zamówień (nawet jak nie są potwierdzone) i jest uaktualniany co 24 godziny.
 

Jak mogę sprawdzić, z której dokładnie strony mojego serwisu nastąpiło odwołanie do helion.pl?

Na głównej stronie po zalogowaniu się w panelu administracyjnym jest guzik "Referencje", który przedstawia w zestawieniu dziennym referencje zakupowe (tylko te, dla których takie dane da się uzyskać). Zestawienie pokazuje, z której dokładnie strony Twojego serwisu nastąpiło odwołanie zakupowe do helion.pl.
 

Referencje nie działają. Dlaczego?

Nie zawsze do się uzyskać informacje o referencjach zakupowych. Główny powód jest taki, że część klientów nie przekazuje refferera - jest bowiem możliwość jego zablokowania z poziomu przeglądarki.
 

Czy mogę bez łamania prawa prezentować fragmenty książek on-line?

Śmiało, zadbaliśmy o zgodę autorów i wydawców zagranicznych, by możliwa była prezentacja fragmentów książek on-line. Dla sprzedaży książki w Internecie jest to przecież kluczowa sprawa.
 

Chciałbym udostępniać na mojej stronie recenzje i opinie czytelników (nie ocenę). Jak mam to robić?

No właśnie tu jest problem -- nie mamy zgody autorów recenzji i opinii na publikowanie ich w innych serwisach. Na dzień dzisiejszy nie ma więc takiej możliwości.
 

Czy linki partnerskie działają w połączeniu z WAP?

Na stronie WAPowskiej książki można tylko przeglądać, a nie kupować. Tak więc nie ma sensu i możliwości aby wdrażać program w technologię WAP.
 

Jeśli mam pomysły, propozycje czy problemy to do kogo mogę się zwrócić?

Jeśli masz pytania, sugestie, chciałbyś coś zaproponować lub nie możesz sobie z czymś poradzić służymy Ci pomocą. Napisz maila na -- niezwłocznie się z Tobą skontaktujemy.
Zapraszamy również na grupę dyskusyjną; jest dla Was, dla Ciebie. Dzięki niej partnerzy mogą wspólnie wymieniać się doświadczeniami, pomysłami, wspólnie starają się rozwiązać problemy. Szkoda stracić taką okazję... :)